Delhi

28 augustus 2019 - New Delhi, India

Na een lange reis zijn we aangekomen in Delhi. Het duurde even voordat we door de douane waren. We moesten naar een speciaal loket voor foreingers  E-visum. De meneer die wij aantroffen was niet zo aardig. Fred moest naar een andere balie. Ik begreep het allemaal niet zo goed, er moest een afdruk van mijn vier vingers worden gemaakt en daarna twee duimen. De afdrukken lukte maar niet. Meneer werd wat geïrriteerd, ik kreeg een desinfectie middel voor mijn handen en moest het maar snel drogen.. en wat moest ik nodig naar het toilet. eindelijk was het gelukt en konden we naar de bagage band. Eenmaal buiten zagen we niet zo snel wie ons kwam ophalen. Het was erg benauwd en druk. Ik ging het vragen aan een meneer met een tulband op. Hij bekeek de brief nauwkeurig en wilde het eerst niet meer terug geven. Hij zei dat ik moest wachten en niet gestrest moet doen!!! Fred stond kilometers verder met de koffers. Dus tja echt gezellig was het op dat moment niet. Gelukkig is dat weer goed gekomen. Degene die op ons stond te wachten had ons gemist. In de taxi stond gelukkig de airco aan. Buiten was het 35 graden.Om 01.30 uur lokale tijd kwamen we aan in het hotel. Eerst heb ik moessie gebeld, want zij was heel de dag aan het wachten op het telefoontje. Helaas heeft zij geen email en kan deze blog niet volgen, maar ik app haar en dat vindt ze erg leuk. We slapen in het Crowne Plaza Hotel in Delhi. Een sjieke kamer. Volgens Edith heeft hier de Maharadja geslapen. Edith kan goed hindie voor een westlandse. Zij is jaren geleden naar India geweest en zou graag nog een keer willen.

Op 27 augustus in de middag hadden we een tour in  New Delhi. We hebben een privé gids en chauffeur. Delhi is vreselijk druk, er zijn veel motors, tuk-tuks en fietsers. Ook de voetgangers, koeien,varkens, kooplieden en bedelaars lopen gewoon op de weg. de koeien staan bij de bushalte te wachten. Of ze instappen hebben we niet kunnen zien, maar koeien zijn hier heilig en mogen alles. We zitten in een auto met voorop de ruit in het groot Toerist. Dus maar hopen dat we veilig zijn in de 42 graden. Delhi was van 1912 tot 1931 de hoofdstad van Brits- Indie, met als resultaat dat er veel gebouwen en grote parken naar Brits voorbeeld in New Delhi te vinden zijn. We zijn langs de ambassade gebied gereden en hebben verschillende regeringsgebouwen gezien. De In Qutab Minar (toren van 72 meter hoog) is een van de voorbeelden van de islamitische architectuur in India. De toren heeft een bruin rode kleur. Helaas is de WiFi hier niet zo goed waardoor ik de foto's van mijn camera niet kan plaatsen. Houden jullie tegoed.

Vanavond  hebben we heerlijk van een Indiaas buffet genoten. Het zag er zo smakelijk uit. Garlic naan heb ik nog nooit zo lekker gegeten.Ook de heerlijk curry's waren jammie. Echt iets voor jou Teuni . Fred genoot van zijn mie met kip en toetjes buffet.

De volgende dag zijn we na het ontbijt vertrokken naar Old Delhi. Wat een beleving was dit. We zijn met de gids lopend naar de bazaar gegaan. Smalle straatjes. Volwassenen en kinderen liggen op straat te slapen, en de shop ernaast lokken ze je naar binnen om een Sari te kopen. In de smalle straatjes is er ook veel getoeter van de motors, en gegil van de riksja mannen. De kraampjes zien er heel kleurrijk uit. Er is van alles te koop, kruiden, boeken enz.Ik heb hier hele gave foto's gemaakt. Het is wel levensgevaarlijk. De stroomkabels hangt net boven je hooft, maar alles kan hier. En Fred .....ja die wandelt door en dept alle zweetdruppels van zijn voor hoofd. Ook hebben we een ritje met de riksja gemaakt.ik vond het wel sneu voor die knul. Hij moest zo hard trappen met die twee westerlingen achterin.

Onze gids heet Singh, nu heet volgens ons heel India Singh. Hij is heel vriendelijk, behulpzaam en wijs. Dus Mo als je volgend jaar Naar India wil dan kan je Singh mailen. Singh zegt wees niet bang en leef. Wanneer je tijd is gekomen dan ga je hoe dan ook. Ja dat klopt inderdaad. Hij is vrij relaxed. Hij zegt geniet, wat heb je nodig om te leven. Singh is vandaag voor het eerst opa geworden. Hij is zo blij. Om dit te vieren zijn we in een hippe tent gaan lunchen. Het heet Plum by bent chair. Het contrast is hier zo groot. Na de lunch hebben we nog een aantal tempels bezocht. Voor jullie allemaal ( maar een paar in het bijzonder) hebben we om kracht gevraagd.

vanavond hebben we een drankje beneden in het hotel gedaan. Fred zegt dat hij mij niet meer wil horen mopperen wanneer iets niet goed werkt in en om het huis. En weet je hij heeft gelijk. Het is hier een heel groot contrast.

inmiddels is het hier 00:31 uur. Om 07.00 uur worden we opgehaald voor de volgende vlucht. We gaan naar Varanassi. Dit is de heilige stad waar er veel pelgrims komen. Er komen speciaal mensen om te overlijden. Het zal wederom een beleving zijn.

leuk jullie reacties te lezen. Ik zal proberen een paar foto's van mijn phoon te plaatsen.

Tot binnenkort!

Liefs van ons

1. Linda Oudshoorn:
    28 augustus 2019
    Wat een mooi verhaal, ik zie het allemaal voor me, als alles gladjes zou verlopen dan heb je niks te schrijven!
    Enne volgens mij heeft het bezoek aan de tempels geholpen voor paul;)
  2. Edith:
    28 augustus 2019
    De Maharadja nog tegen gekomen 😉 Kwijl, kwijl. Als ik jullie verhaal zo leef, loop ik gewoon weer in India. Veel plezier in Varanassi # grote contrasten rond de Ganges, echt heel indrukwekkend. Geniet x
  3. Peet en Es:
    Wat een avontuur....
    (Nu nooit meer zeggen dat t verkeer in Italië zo hectisch is he..)
    Geniet van de volgende belevenis
  4. Leonie van Donselaar:
    29 augustus 2019
    Echt leuk om jullie zo te volgen via een blog🤗. Wat een indrukken en ervaringen doen jullie op zeg, gaaf! Op naar het volgende avontuur! X
  5. Monique Kalidien:
    Namaste!
    Ik zie julllie helemaal voor me zo rondstruinend in de drukte. Echt leuk om te lezen hoe jullie het ervaren daar. Heerlijk hoor naanbrood! Ben benieuwd naar de volgende belevenissen en foto's. Ik laat moessie meelezen😀. Fijne reis naar Varanassi🕉️.
  6. Piet:
    29 augustus 2019
    Leuk om te horen allemaal. Geniet lekker en doe voorzichtig. Tot de volgende brief. Groetjes
  7. Marco:
    zo zo lekker genieten
  8. Ron Neervoort:
    29 augustus 2019
    heeey luitjes, leuk om op de hoogte te blijven op deze manier ! gelukkig is Fred altijd de rust zelve en kan Lita onbezorgd genieten ! heb je al iets gekocht in een van de tentjes ??? blijf vooral genieten !!!!!
  9. Annet:
    29 augustus 2019
    Wat leuk om te volgen zeg!!!!! En wat een indrukken weer!!!
  10. Remco & Natasja:
    30 augustus 2019
    Ha Fred en Lita,

Wat een avontuur zeg! Echt super om zo mee op reis te gaan. Zie jullie ook helemaal staan daar in de drukte.. hihi.. tot jullie volgende avontuur.

Dikke kusss
  11. Astrid:
    31 augustus 2019
    Wow wat een belevenissen maken jullie mee super gaaf om te lezen zal vast nu al een heel bijzondere reis zijn .....liefs astrid enne uitkijken he met oversteken